Frieze

Frieze er en medie- og eventvirksomhed med fire publikationer, tre årlige internationale kunstmesser og et akademi. Asendia leverer datarensning og tryk, så de kan koncentrere sig om andre vigtige aspekter af deres events.

Om kunden

Frieze er den, du går til inden for moderne kunst og kultur. Frieze består af de fire publikationer Frieze Magazine, Frieze d/e, Frieze Masters Magazine og Frieze Week samt de tre årlige, internationale kunstmesser Frieze London, Frieze New York og Frieze Masters, et Frieze Academy som tilbyder kurser og foredrag samt www.frieze.com. Kunstmesserne var oprindeligt et sted for salg af moderne værker, men Frieze blev en kulturel event, hvor entusiaster og berømtheder deltog for at se udstillingerne. Det begyndte som Frieze London, i 2011 kom Frieze Masters til for at vise historisk kunst og Frieze New York blev tilføjet for at imødekomme behovet fra den voksende kunstscene i New York.

Frieze Case Study


 

Frieze er en medie- og eventvirksomhed med fire publikationer, tre årlige internationale kunstmesser og et akademi. Asendia leverer datarensning og tryk til Frieze VIP gæster, hvilket sparer Frieze teamet tid, så de kan koncentrere sig om andre vigtige aspekter deres events. Vi kalder det Very Important Printing!

 

Udfordringen

Frieze kom til Asendia i 2014, og havde brug for at outsource til en postoperatør, der kunne stå for tryk, sortering og udsendelse af VIP invitationer og billetter til Frieze kunstmesserne. Dette blev oprindeligt udført in-house af VIP Relations Teamet, men vækst gjorde opgaven uladsiggørlig.

 

Løsningen

Asendia UK arbejder med Frieze VIP Relations Teamet og teamet som tager sig af udstillere for at rense datalister, trykke VIP kort, invitationer og konvolutter. Asendia UK teamet matcher herefter invitationer og VIP kort med konvolutter, inden de bliver distribueret. I alt sender Asendia UK over 45.200 forsendelser for Frieze to gange årligt.

Nu da Frieze har outsourcet til et team, der er trænet i at håndtere store, komplekse mængder af postudsendelser, kan både VIP Relations Teamet og Events Management Teamet fokusere på andre aspekter i forbindelse med deres events, hvilket har vist sig at være en stor fordel for dem.

Quote Top White

 

“Vi har arbejdet med Asendia i 2 ½ år, og de har taget sig godt af os. Vi er altid på udkig efter forbedringer af vores postale løsning med fokus på kvaliteten. Det er meget vigtigt for vores brand, og vi er tilfredse med den service, vi har fået. Vi har en konstant dialog med vores projektleder og deler ofte ideer og innovative forslag. Vi har været tilfredse med den fleksibilitet Asendia har bevist, at de har, når det gælder om at sørge for sene og komplekse postale opgaver.”

Quote Bottom White

 

AsendiaInsightsLogo

26 april, 2021
5 tips for successful fashion and beauty direct mail

Millions of digital communications sent and received every day, but research shows direct mail advertising really cuts through the noise.

6 februar, 2020
Mail and parcel delivery to China disrupted by Coronavirus

The current outbreak of the novel coronavirus (2019.nCov) that was first reported from Wuhan, China, is impacting all global businesses…

3 februar, 2020
Insights by Asendia: Issue 2

We’re delighted to announce that the second issue of Insights by Asendiais out now. Get your copy of our essential free guide packed with…