Boden

Online modeforhandleren Boden skulle bruge en løsning til at distribuere deres direct mails til Frankrig. Asendia kunne tilbyde dem en end to end-løsning, der sparede Boden tusindvis af pund.

Om kunden

Online modeforhandleren Boden skulle bruge en løsning til at distribuere deres direct mails til Frankrig. Asendia kunne sikre dem en kosteffektive og pålidelig service gennem sine Destineo og Colissimo distributionsløsninger, og samtidig datafangst og print service. Samlet gav det Boden en end to end-løsning, der sparede tusindevis af pund.

Boden er en e-handelsvirksomhed inden for mode til mænd, kvinder og børn i Storbritannien, Tyskland, Østrig og USA.

Boden Case Study-min


 

Udfordringen

Boden kom til Asendia i 1995 og ønskede at komme ind på det potentielt lukrative franske marked i 2011. De havde brug for en pålidelig returservice og en løsning til at distribuere direct mails og kataloger.

 

Løsningen

Asendia behandler omkring 1.000 kataloganmodninger om måneden via Bodens website og udfører dem fra sit 9.290 m2 fulfilment og operatørcenter i Bedford. Vi folierer og sender omkring 200.000 Boden kataloger hvert år til oversøiske britiske kunder (dvs. briter der er udvandret og lever i andre lande). Vi opbevarer kataloger, behandler og fanger data om kataloganmodninger og postale svar, og vores in-house softwareudviklere har automatiseret databehandlingen.

Vi trykker også og sender postkort til lokale udsalg på steder som fx rådhuse. Vi sender post til distribution i Storbritannien på vores 2 dags definite downstream access-leveringsservice, og skifter fra Royal Mail for at spare penge på porto. Hvad angår det franske marked, yder Asendia her en postal routing-løsning for Boden til distributionen af mere end 400.000 kataloger hvert år til franske adresser, via La Postes Destineo Integral MD7-service. Vi sørger også for den udgående distribution af deres pakker via La Postes Priority Mail og returhåndteringen via Colissimo, endnu en La Poste service.

Asendia er i stand til at levere en problemfri kataloghåndteringsservice for Boden, og samtidig tilbyde konkurrencedygtige portotakster og levering til og fra Frankrig. Hvad der er nok så vigtigt, er, at de franske kunder ser servicen som lokal, fordi forsendelserne både har et La Poste poststempel og adresse opsætning. Det øger responsraten. Vores 2 dags definite-service gjorde Boden i stand til at geare op i deres ordrebehandlingscenter for Storbritannien i forvisning om, at den udsendte direct mail vil være modtaget. Ved at håndtere så mange postale kataloger hvert år og bruge vores usorterede DSA porto-service i Storbritannien sparede vi Boden for £40.000 i forhold til at bruge Royal Mails second class-service. Gennem vores datarensning service sparede vi dem også for tusinder af pund på spildt porto.

 

Vores løsninger gør din e-handel på tværs af grænser enkel og pålidelig, understøtter din ordrebehandling, webshop og internationale levering.

 

 

AsendiaInsightsLogo

26 april, 2021
5 tips for successful fashion and beauty direct mail

Millions of digital communications sent and received every day, but research shows direct mail advertising really cuts through the noise.

6 februar, 2020
Mail and parcel delivery to China disrupted by Coronavirus

The current outbreak of the novel coronavirus (2019.nCov) that was first reported from Wuhan, China, is impacting all global businesses…

3 februar, 2020
Insights by Asendia: Issue 2

We’re delighted to announce that the second issue of Insights by Asendiais out now. Get your copy of our essential free guide packed with…